آخرین بروز رسانی: ۰۳:۱۱:۱۷ - چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
كدخبر: 1709 تاريخ : 6 می 2017 - 20:13 چاپ این مطلب

دکتر بهزاد احدزاده: مشکل آلودگی هوای اراک با شعار حل نمی شود

دکتر بهزاد احدزاده: مشکل آلودگی هوای اراک با شعار حل نمی شود


دکتر بهزاد احدزاده: مشکل آلودگی هوای اراک با شعار حل نمی شود

مشکلات آلودگی هوای اراک با شعار حل نمی شود
شهره صنعتی بودنش سر زبانهای عام و خاص است شهری که ورودی اصلی اش با صنایع بزرگ و کوچک به صف ایستاده سیمای شهری صنعتی را به رخ می کشد که کمتر کسی فکر می کند در سایه این بناهای صنعتی چه درد بزرگی بر دل مردمش نشسته است.درد بزرگی به نام آلودگی هوا که همواره در دوره های مختلف مورد توجه افراد مختلف قرار می گیرد اما تا کنون ریشه کن نشده است.
دکتر بهزاد احدزاده رئیس شبکه مردمی انجمن داروسازان استان مرکزی گفت: تجربه ثابت کرده که همواره برنامه های مقابله با آلودگی هوای اراک در سایه مشکل اشتغال و خطر بیکاری کارگران واحدهای صنعتی به حاشیه رفته است.
دکتر احدزاده می گوید: همواره موضع گیری فعالان و دوستداران زیست محیطی استان که ما نیز جدا از آنها نبوده ایم با انتقادهایی چون بی توجهی به آینده شغلی کارگران همراه می شود و منتقدین بر این باورند که وقتی صحبت از رفع آلودگی صنعتی می شود هدف تعطیلی واحدهای صنعتی است.در حالیکه باید این تفکر را در جامعه جا انداخت که واقعا اینطور نیست و برنامه ریزان شهری می توانند با بهره گیری از طرح های توجیهی ضمن حفظ اشتغال موجود نسبت به رفع آلودگی های صنعتی در شهر اراک اقدام کنند.
او در ادامه حرفهایش با اشاره به فعالیت واحد صنعتی در جوار شهر اراک بنام نیروگاه می گوید: محال است کسی با فعالیت نیروگاه به عنوان یکی از صنایع بزرگ تولید کننده برق در کشور مخالف باشد بلکه مخالفت فعالان زیست محیطی با نوع سوختی است که در این واحد صنعتی بکار گرفته می شود مسئله ای که در سایه درایت و هوشیاری مسئولان در تخصیص گاز مورد نیاز آن می تواند براش همیشه مرتفع شود.
دکتر احدزاده معتقد است باید مدیران و مسئولان شهری بکوشند با بهره گیری از تجهیزات روز دنیا و به راه اندازی صنایع هایتک زمینه رفع مشکلات آلودگی هوای این شهر را فراهم کنند.
به اعتقاد شورای اسلامی شهر اراک حل مشکلات شهری تنها بر عهده شهرداری نباشد و یک تعامل بین بخشی برای حل این مشکلات لازم است کاری که باید اعضای شورای اسلامی شهر زمینه آن را فراهم کنند
او ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را در شهر اراک به عنوان یکی از راه کارهای مقابله با آلودگی هوا در این شهر دانسته و می گوید: در شهری که اجرای طرح های ترافیکی و حمل و نقل ریلی هنوز به نتیجه نرسیده پس چاره ای نداریم جزاین که حل مشکلات این حوزه را از خود مردم شروع کنیم.


  •