آخرین بروز رسانی: ۰۳:۱۱:۱۷ - چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
امروز: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 8
كدخبر: 1581 تاريخ : 18 جولای 2016 - 21:22 چاپ این مطلب

با وجود هماهنگی های صورت گرفته با رئیس دفتر، دیدار مجمع نمایندگان استان مرکزی با معصومه ابتکار به صورت پیامکی لغو شد

نشست نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان محیط زیست کشور لغو شد.


با وجود هماهنگی های صورت گرفته با رئیس دفتر، دیدار مجمع نمایندگان استان مرکزی با معصومه ابتکار به صورت پیامکی لغو شد

 

سید محمد حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، در خصوص نشست با رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه این نشست از قبل با مسئول دفتر رئیس سازمان ترتیب و تنظیم شده بوده، اما متاسفانه کنسل شد و زمان نشست بعدی نیز عنوان نشد.

وی با اشاره به اینکه لغو این نشست از طریق پیامک به نمایندگان استان اعلام شد و ما نیز ناچارا پذیرفتیم، در خصوص موارد مورد نظر برای انتقال به رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: متاسفانه کلانشهر اراک یکی از شهرهای آلوده کشور است که هر سال اعتباری از محل اعتبارات استانی به آن اختصاص می‌یابد، اما میزان و نوع تخصیص این اعتبارات به نحوی است که کاری از پیش نمی‌رود.

حسینی با اشاره به اینکه ادامه این روند حاکی از نبود عزم و اراده برای رفع مشکلات است که تنها بیت‌المال را هدر می‌دهد، افزود: رفع چالش‌های محیط زیست نیازمند عزمی راسخ است و باید به دنبال راهکار باشیم که البته جویا شدن اقدامات صورت گرفته و راهکارها برای رفع مشکلات زیست‌محیطی استان مرکزی و اراک یکی از موارد مورد نظر در نشست با دکتر ابتکار بود.

وی با تاکید براینکه موارد مطرح شده در حوزه محیط زیست بسیار زیاد است که قطعا به رئیس سازمان محیط زیست منتقل خواهد شد، به شاخص‌های آلایندگی صنایع اشاره کرد و گفت: باید شاخص‌هایی که یک صنعت را آلاینده نشان می‌دهد، مشخص باشد و اینکه چطور یک صنعت که تا چند ماه قبل آلاینده بوده است با تغییر روش‌های تولید به سرعت الایندگی خود را از دست می‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به اعتراضات ابراهیمی نماینده شازند در خصوص خروج پتروشیمی شازند از لیست صنایع آلاینده گفت: شاخص‌های آلایندگی صنایع باید مشخص شود، اما موضوع مهم این است که باید قبل از بروز بحران شرایط رصد شود.

وی تاکید کرد: یکی از موارد بسیار مهم در استقرار صنایع استعلامات زیست‌محیطی و رعایت الزامات است که برخی بروکراسی‌های اداری روند کار را کند می‌کند. متاسفانه برخی اختیارات در شهرستان به قدری کم است که برای پاسخ استعلامات باید به مرکز استان مراجعه کنند و حتی گاه از تهران استعلام می‌شود که روند کار را کند می‌کند در صورتی که روند کار باید تغییر یافته و تسریع شود.

حسینی تصریح کرد: کلیه این موارد در دستور کار بود که امروز به همراه موارد دیگر به رئیس سازمان محیط زیست منتقل شود که متاسفانه جلسه لغو شد.


  •