مدیر کل راه آهن اراک انتشار خبری مبنی بر خروج قطار مشهد – اراک از ریل را تکذیب کرد و گفت: برخی رسانه ها مشکل نقص فنی در واگن ۶ قطار ۱۸۳ رجا را که در ایستگاه نقاب سبزوار رخ داده بود با عنوان خروج قطار از ریل مطرح کرده اند، که صحت ندارد.
به گزارش عصر مرکزی جلال الدین کوکنار در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: حادثه نقص فنی قطار مذکور شب گذشته بر اثر داغ شدن یکی از محورهای این واگن در ایستگاه نقاب سبزوار رخ داد و موجب باز ایستادن قطار از حرکت شدکه با حضور گروه های تعمیراتی رفع مشکل شد و قطار به مسیر خود ادامه داد.
وی افزود: در خبر منتشر شده برخی رسانه ها، مسئله انتقال مسافران به واگن رستوران قطار و خروج واگن ۶ از ریل بیان شده در حالی که موضوع ایجاد نقص فنی در واگن مذکور بوده و با جایگزینی واگن دیگر و پرداخت خسارت به مسافران قطار به مسیر خود ادامه داده است.
مدیر کل راه آهن اراک سردرگمی مسافران به دلیل نقص فنی در این قطار را تکذیب کرد و گفت: قطار مشهد- اراک پس از رفع نقص فنی در ایستگاه نقاب سبزوار با یک ساعت تاخیر به راه خود ادامه داد و هم اکنون مسافران و قطار مذکور در ایستگاه ملایر به سر می برند.
نیمه شب گذشته خبری مبنی بر خارج شدن قطار رجا از مشهد به مقصد اراک از ریل در برخی فضاهای مجازی منتشر شد.
حوزه راه آهن اراک شامل خطوط ریلی به طول ۴۲۶ کیلومتر در استان های قم، مرکزی و لرستان است که ۲۰ ایستگاه را تحت پوشش دارد.
مدیر روابط عمومی شرکت رجا خبرداد:مسافران واگن ۶ قطار مشهد به اراک که روز گذشته به علت نقص فنی از قطار جدا شده بود، برای دریافت بهای بلیت خود به آژانس های مسافرتی مراجعه کنند.
قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:مسافران واگن ۶ قطار مشهد به اراک که روز گذشته به علت نقص فنی از قطار جدا شده بود، می توانند تا یک ماه آینده همراه با لاشه بلیت قطار و کارت ملی خود در هر نقطه از کشور به آژانس های مسافرتی مراجعه کنند و بهای غرامت بلیت را دریافت کنند.
وی ادامه داد:شرکت رجا طی ۱۴ سال گذشته طبق مقررات، بابت تاخیر، خرابی واگن، گرمای بیش از حد تابساتن و سرمای بیش از حد زمستان، متناسب با مشکل به وجود آمده از ۵۰ الی ۱۰۰درصد بهای بلیت را عودت می دهد.
قلی نژاد در خصوص مشکل واگن۶ قطار مشهد به اراک تصریح کرد:صد در صد بهای بلیت به مسافران این واگن تعلق می گیرد.
مدیر روابط عمومی شرکت رجا خاطرنشان کرد:مسافران قطار می توانند در صورت تخلف آزانس ها برای عودت بهای بلیت در تهران با شماره ۱۵۳۹ و در شهرستان ها با شماره ۵۵۶۵۱۴۱۵ تماس گرفته و شکایت خود را اعلام نمایند.