آخرین بروز رسانی: ۰۱:۵۸:۵۳ - پنج شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲
امروز: جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 March 29
كدخبر: 1706 تاريخ : 5 می 2017 - 20:34 چاپ این مطلب

دکتر احدزاده: شرکت های داروسازی به عنوان صنایع پاک و غیرآلاینده حمایت شوند

دکتر احدزاده: شرکت های داروسازی به عنوان صنایع پاک و غیرآلاینده حمایت شوند


دکتر احدزاده: شرکت های داروسازی به عنوان صنایع پاک و غیرآلاینده حمایت شوند

کارآفرین برتر استان مرکزی در سال۸۵ و مدیر کارخانه داروسازی بهسا گفت: شرکت های داروسازی به عنوان صنایع پاک و غیرآلاینده و همچنین مولد اشتغال پایدار بایستی مورد حمایت قرار گیرند.

سال ۱۳۷۳ بود که شرکت داروسازی بهسا فعالیت خود را با تولید یک محصول و شش نفر پرسنل تحت مدیریت دکتر بهزاد احدزاده آغاز کرد، مجموعه ای که در مدت فعالیت ۲۶ ساله خود توانسته موفقیت های بسیاری را در حوزه داروسازی در استان و کشور رقم بزند.

فعالیت های این شرکت در عرصه داروسازی سبب شد تا در سفر اخیر دنی عنان، سفیر دانمارک در ایران به استان مرکزی، شرکت بهسا به عنوان یکی از مقاصد بازدید وی برای برقراری تعامل کاری با تولید کنندگان دارویی کشور در دستور کار قرار گیرد.

بهزاد احدزاده، مدیر کارخانه داروسازی بهسا در گفت و گو با مهر در رابطه با بازدید سفیر دانمارک از این شرکت، اظهار داشت: تلاش در راستای برقراری تعامل با کشور دانمارک طی سال های گذشته در اولویت کاری شرکت ما بوده و خوشبختانه در این سفر زمینه های اولیه برای تحقق این مهم فراهم شد.

وی افزود: برقراری تعامل کاری با شرکت های داروسازی دانمارک می تواند زمینه حضور ما را در بازارهای خاورمیانه قوی تر از گذشته فراهم کند. خوشبختانه امروز در شرایط پسابرجام، علاقه دانمارکی ها برای از سرگیری تعاملات و زمینه کار مجدد فراهم شده است

احدزاده ادامه داد: با نهایی شدن قراردادهای بین ایران و دانمارک در زمینه تولید دارو به صوت مشارکتی در کارخانه های داروسازی ایران و با نظارت متخصصان دانمارکی این روند مطلوب آغاز می شود و در سایه این همکاری ها، بستر واردات تجهیزات و فناوری روز فراهم خواهد شد.

مدیر کارخانه داروسازی بهسا بیان کرد: این شرکت یکی از قدیمی ترین شرکت های داروسازی استان مرکزی است و فعالیت های این کارخانه بارها توسط متخصصان خارجی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه آن طور که فعالیت ها و نوآوری های شرکت های داروسازی در خارج از کشور مورد توجه قرار می گیرد، در کشور به چشم نمی آید، البته منکر تلاش های بسیار خانه صنعت و معدن استان مرکزی در راستای افزایش تعامل واحدهای تولید کننده و صنعتی استان با کشورهای دیگر نیستیم و معتقدیم تلاش های ارزشمندی در این رابطه انجام شده است.

احدزاده با اشاره به فعالیت های اولیه شرکت بهسا گفت: هدف اولیه شرکت بر تولید محصولات دارویی پرمصرف پایه ریزی شد، هدفی که در سایه بهره گیری از ماشین آلات و تکنولوژی روز با موفقیت پیش رفتو در ادامه کاهش ضایعات و آموزش پرسنل با هدف کیفیت بخشی به محصولات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در روند فعالیت ها، این شرکت با تولید محصولات ویژه و انحصاری، ازجمله قطره ویتامین E توانست نام خود را در بازار تولید دارویی کشور پرآوازه کند و بعد از تولید این قطره، برای تولید ترکیبات ضدعفونی کننده بیمارستان ها برنامه ریزی و اقدام عملیاتی انجام شد.

مدیر کارخانه داروسازی بهسا ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۵ نیروی جوان، متخصص و بومی استان مرکزی در این شرکت مشغول به کار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یکصد محصول که عمده آنها را داروهای انحصاری تشکیل می دهند در این شرکت تولید می شود.

احدزاده در ادامه از انتخاب این شرکت به عنوان کارآفرین برتر استان مرکزی در سال ۸۵ خبر داد و گفت: در طول سال هایی که تعدیل نیرو و مشکلات مختلف گریبانگیر واحدهای صنعتی استان شد، در این شرکت حتی یک نفر از کار بیکار نشد و فعالیت های شرکت تا به امروز با قوت ادامه پیدا کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه شرکت داروسازی بهسا خاطرنشان ساخت: طرح توسعه این شرکت با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی خیرآباد در حال اجرا است که تکمیل کننده خط تولید در کارخانه فعلی می باشد و با اتمام آن علاوه بر تولید محصولاتی چون ضدعفونی کننده ها، شربت ها، قطره های خوراکی، لوسیون های موضعی و کرم های پوستی، تولید قطره های استریل چشمی، کپسول های نرم و محلول های خوراکی نیز در دستور کار قرار می گیرد.

احدزاده میزان سرمایه گذاری در طرح توسعه این شرکت را بیش از ۲۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تمامی این سرمایه توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و بدون بهره گیری از تسهیلات بانکی تامین شده است.


  •