آخرین بروز رسانی: ۰۳:۱۱:۱۷ - چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 April 18
كدخبر: 1629 تاريخ : 21 جولای 2016 - 21:00 چاپ این مطلب

مقدسی: وزیر بهداشت قول ویژه برای کمک به تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) داده است/ از مسئولان استانی می خواهیم قبل از سفر هیات دولت، با وزارتخانه ها جلسات ویژه برگزار کنند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر بهداشت قول ویژه برای کمک به تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) داده است، افزود: در خصوص سفر ریاست جمهوری از مسئولان می خواهیم قبل از سفر با وزارتخانه ها جلسات ویژه برگزار کرده و آمار و گزارش دقیقی از وضعیت استان در بخش های مختلف ارائه دهند.


مقدسی: وزیر بهداشت قول ویژه برای کمک به تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) داده است/ از مسئولان استانی می خواهیم قبل از سفر هیات دولت، با وزارتخانه ها جلسات ویژه برگزار کنند

 

به گزارش عصر مرکزی به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، سید مهدی مقدسی و علی اکبر کریمی نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته تامین اجتماعی از بیمارستان امام خمینی(ره) تامین اجتماعی اراک بازدید کردند.

مقدسی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون  و ۴۵۰ نفری استان مرکزی حدود ۹۰۰ هزار نفر مشمول تامین اجتماعی هستند، براین اساس دو سوم جمعیت استان تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.

مقدسی گفت: این بیمارستان با توجه به امکانات موجود خدمات ارزشمندی را ارائه می دهد ولی سایر مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان محدود است، به همین دلیل با همراهی دکتر کریمی چهار دیدار با وزیر بهداشت و رییس تامین اجتماعی کشور انجام و مذاکراتی در خصوص ارتقای خدمات این سازمان در استان انجام شده و در قالب تذکری در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اقدام شده و مشکلات موجود منتقل شده است.

وی خواستار ایجاد تناسب میان خدمات و امکانات تامین اجتماعی با جمعیت تحت پوشش استان شد و افزود: خوشبختانه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خدمات بسیار خوبی را در این بخش ارائه می دهد و براساس نظرسنجی که در این بازدید از بیماران انجام شد درصد رضایتمندی از این بیمارستان بالا عنوان شد.

مقدسی با تاکید براینکه بیمار باید در محیط درمان با برخورداری از امکانات و رسیدگی خوب احساس آرامش کند، افزود: امید است سایر مراکز درمانی این بیمارستان را الگو قرار دهند.

وی با بیان اینکه باید پیگیر سفر دکتر نوربخش به استان مرکزی باشیم اظهار کرد: استان مرکزی ۹۰۰ هزار نفر را تحت پوشش این سازمان دارد و سفر نوربخش به استان باید با دستاوردهای رفاهی مطلوب همراه باشد، در خصوص تحقق این سفر با مسئولان پارلمانی سازمان مذاکراتی انجام شده است.

وی همچنین در خصوص مذاکرات انجام شده توسط نمایندگان اراک در مجلس در رابطه با بیمارستان ولیعصر(عج) اظهار کرد: در این خصوص با وزیر بهداشت صحبت کرده ایم. این پروژه در حال حاضر حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰۵ میلیارد تومان برای تکمیل آن لازم است. از وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی می خواهیم جمعیت استان را تنها افراد تحت پوشش استان مرکزی محاسبه نکنند چراکه از دیگر استان ها بویژه استان لرستان و همدان نیز بیمارانی به این استان مراجعه می کنند و از خدمات درمانی این استان استفاده می کنند.

مقدسی گفت: از وزارت بهداشت و تامین اجتماعی می خواهیم براین اساس نگاه ویژه ای به استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت قول ویژه برای کمک به بیمارستان ولیعصر(عج) داده است، افزود: در خصوص سفر ریاست جمهوری از مسئولان می خواهیم قبل از سفر با وزارتخانه ها جلسات ویژه برگزار کرده و آمار و گزارش دقیقی از وضعیت استان در بخش های مختلف ارائه دهند.

وی تاکید کرد: سلسله پیگیری ها باید متفقا توسط مسئولان استان و نمایندگان مجلس انجام شود تا خدمات خوبی دریافت شود.

وی ضمن تقدیر از مدیر درمان تامین اجتماعی استان تاکید کرد: از مدیران خوشنام و خدوم حمایت می شود و این خدمات قابل تقدیر است ضمن اینکه نواقص و امکاناتی که در سطح کشور هست نیز باید منعکس شود.

به گزارش ایسنا، دکتر بابک عدلی مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: حدود ۱۹ میلیارد ریال اعتبار جهت هتلینگ بیمارستان امام خمینی(ره) صرف شده است.

عدلی با بیان اینکه آرامش در فضای بیمارستانی اولویت این سازمان است تصریح کرد: این بیمارستان با برخورداری از ۱۶۴ تخت و امکانات پیشرفته تخصصی، فوق تخصصی و تصویربرداری از بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی است که در ارزیابی وزارت بهداشت رتبه عالی را از آن خود کرده است.

وی میانگین ضریب اشغال تخت بیمارستانی در مراکز این سازمان در استان را در سال گذشته ۸۶ درصد عنوان کرد و گفت: در سال گذشته سه هزار میلیارد ریال در حوزه تامین اجتماعی هزینه شده است.

وی ایجاد بخش های شیمی درمانی، قلب و پرتودرمانی را در بیمارستان امام خمینی(ره) از طرح های آینده عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی بلوک زایمان نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.


  •