آخرین بروز رسانی: ۰۳:۱۱:۱۷ - چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
كدخبر: 1620 تاريخ : 21 جولای 2016 - 20:51 چاپ این مطلب

فرماندار: ساوه کم آب ترین شهرستان استان مرکزی است/ مشکل ما در این حوزه جدی است

فرماندار ساوه گفت: این شهرستان کم آب ترین شهرستان استان مرکزی است و هیچ یک از شهرهای استان مانند ساوه مشکل کم آبی ندارد.


فرماندار: ساوه کم آب ترین شهرستان استان مرکزی است/ مشکل ما در این حوزه جدی است

 

به گزارش عصر مرکزی به نقل از ایسنا مرکزی، محمد بهاروند در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با اشاره به اینکه میزان بارش ها در این شهرستان از متوسط استانی نیز پائین تر است، افزود: اگر لطف خدا نبود و مردم نیز صرفه جویی نداشتند قطعا در تامین آب مورد نیاز شهروندان به مشکل دچار می شدیم.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین مشکل این شهرستان تامین آب در حوزه شرب، کشاورزی و صنعتی است، اظهار کرد: طرح انتقال آب به شهرهای مختلف استان مرکزی بویژه ساوه باید از منابع آبی خارج از استان عملیاتی شود.

فرماندار ساوه با اشاره به پروژه طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه گفت: انتقال آب از این سد به ساوه بخش قابل توجهی از مشکلات کم آبی در این شهرستان را برطرف خواهد کرد که امیدواریم در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

وی تصریح کرد: در خوشبینانه ترین حالت انتقال آب از سد کوچری به ساوه حداقل سه سال زمان خواهد برد از این رو باید در آغاز عملیات اجرایی این طرح تسریع کرد و با اخذ مجوز از شورای اقتصاد بزودی مراحل اجرایی این طرح آغاز شود.

بهاروند همچنین خواستار تسریع در بهره برداری از خط ریلی تهران ساوه همدان شد و افزود: به دلیل حجم ترددهای خودروهای سبک و سنگین از محورهای شهرستان ساوه لازم است که این پروژه با تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در این شهرستان وجود دارد، افزود: امکانات و تجهیزات تامین اجتماعی در این شهرستان کارگری با این حجم بیمه شده مطلوب نیست.

فرماندار ساوه در ادامه خواستار حمایت از صنایع شهرستان و کمک به ایجاد صنایع جدید شد و افزود: با تقویت سرمایه گذاری داخلی و خارجی و حمایت از بخش خصوصی می‌توان توسعه این شهرستان را شتاب بخشید.

وی در ادامه به مشارکت مردم در اجرای طرح‌های توسعه ای اشاره کرد و افزود: نباید با طرح وسیع تخلفاتی که از سوی عده‌ای انگشت شمار در کشور در حوزه‌های گوناگون مطرح می‌شود بی اعتمادی را در جامعه رواج داد.

فرماندار ساوه تصریح کرد: اگر اعتماد عمومی از جامعه سلب شود به هیچ قیمتی نمی‌توان آن را جبران کرد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز با اشاره به اینکه انسان هم از درون و هم از بیرون با دشمن مواجه است، گفت: هر فردی دارای دو شیطان درونی و بیرونی است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی با تاکید بر اینکه شیطان بیرونی با ارزش‌های دینی و باورهای اعتقادی انسان مبارزه می‌کند، افزود: آنچه موجب تباهی امت اسلامی می‌شود مورد درخواست شیطان بیرونی است.

وی تصریح کرد: شیطان بیرونی از هر آنچه موجب پیشرفت و توسعه انسان می‌شود ناراحت و از عدم آرامش انسان خوشحال است.

به گفته وی شیطان بیرونی که امروزه در قالب دشمنان به دین و نظام از آنان تعبیر می‌شود به دنبال از بین بردن ماهیت جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه ساوه تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و هوشیاری در برابر نفوذ دشمن را تنها راهکار مبارزه با شیطان بیرونی انسان دانست و گفت: در این میان باید به شریعت دین مبین اسلام پایبند بود و مراقب بود که گرفتار رانت خواری و آسیب‌های اقتصادی نشویم.

وی از مدیران خواست تا بر عملکرد مجموعه کارکنان خویش نظارت کافی داشته باشند و مانند چشم بینا و گوش شنوا رفتار و حرکات مجموعه مدیریتی خود را رصد کنند.


  •