آخرین بروز رسانی: ۰۳:۱۱:۱۷ - چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
كدخبر: 150 تاريخ : 5 سپتامبر 2015 - 21:21 چاپ این مطلب

نخستین شرکت دانش بنیان در حوزه پزشکی استان مرکزی تاسیس شد

مدیرامور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک از تاسیس نخستین شرکت دانش بنیان در حوزه پزشکی در این استان خبر داد.


نخستین شرکت دانش بنیان در حوزه پزشکی استان مرکزی تاسیس شد

 

دکتر محمد رفیعی افزود: این شرکت در راستای سیاست وزارت بهداشت در توسعه تجاری سازی فناوری های نوین ایجاد شده است و موسسان آن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک هستند.
وی توضیح داد: پرونده سه شرکت متقاضی دیگر در حوزه دانش بنیان در دست بررسی است.
مدیر امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متقاضیان این شرکت ها بر اساس مقررات موجود باید مجوز فعالیت از بنیان نخبگان ریاست جمهوری اخذ کنند و پس از آن در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی اجازه فعالیت علمی دارند.
دکتر رفیعی خاطرنشان کرد: مراحل پیگیری ایجاد نخستین مرکز رشد علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اراک کلید خورده و در هفته آینده بازدید از وزارت بهداشت و درمان در این زمینه انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان تا سه سال باید در محیط دانشگاهی و در حلقه ضوابط مراکز رشد فعالیت داشته باشند و پس از ان می توانند دامنه کاری خود را به صورت مستقل انجام دهند.
مدیر امور تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان حوزه پزشکی دارای مجوز از بنیاد نخبگان ریاست جمهوری از مزایای تسهیلات کم بهره تا سقف ۱۰ میلیارد ریال برخوردار می شوند.
هم اینک ۲۲۹ عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک فعالیت دارند.
دانشگاه علوم پزشکی اراک دارای شش دانشکده پیراپزشکی، پرستاری، مامایی ، بهداشت، توانبخشی، دندانپزشکی و پزشکی است و سه دانشکده اقماری پرستاری در ساوه(مستقل) ، خمین و شازند نیز وجود دارد.
هم اینک سه هزار و ۸۰۰ دانشجو در ۶۴ رشته تحصیلی از کاردانی تا دکترای حرفه ای و تخصصی در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.
درحال حاضر سه رسته در مقطع کاردانی، ۱۹ رشته در مقطع کارشناسی، شش رسته در مقطع کارشناسی ناپیوسته، ۱۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد،دو رشته دکترای عمومی، ۱۱ رشته دستیاری تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی اراک دایر است./ ایرنا


  •