- عصر مرکزی - http://asrmarkazi.ir -

آیا گره از خانه مطبوعات استان مرکزی گشوده می شود؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در نشستی با مدیران رسانه های استان بر ضرورت تشکیل خانه مطبوعات تاکید کرد و سه تن از کارکنان این اداره کل را مامور رسیدگی به روند آن کرد، ولی هنوز این پرسش که آیا گره خانه مطبوعات گشوده می شود از ذهن اهالی رسانه رنگ نباخته است.

پذیرش این واقعیت که در کار تشکیل خانه مطبوعات استان مرکزی گره افتاده است، اولین گام برای بازشدن آن است، زیرا استان مرکزی تنها استانی است که با وجود تلاش های فراوان هنوز از داشتن تشکل صنفی و خانه مطبوعات محروم است.
اهالی رسانه در استان مرکزی باید بدانند که امکان دست یافتن ۱۰۰در صدی به اهداف در دنیای واقعی امکان پذیر نیست و اگر می خواهند خانه ای ایده ال بسازند، باید فکر ساختن آن را از سر بیرون کنند زیرا این خانه در خلاء شکل نمی گیرد و به هر حال مسائل زیادی بر آن تاثیر گذار خواهد بود.
پرهیز از سیاسی کاری چنانکه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز بر آن تاکید کرد از دیگر ضرورت های تشکیل خانه مطبوعات است و اگر یک گروه به دنبال مقوله قبضه کردن خانه مبطوعات برآیند، باید بدانند که بزرگترین کمک را به شکل نگرفتن پایه های آن کرده اند.
خانه مطبوعات همچنان که در اساسنامه آن آمده است، تشکیلاتی صنفی است که باید بتواند سلیقه های مختلف و متنوع مطبوعات را پوشش داده و خدمت به اهالی رسانه به ویژه خبرنگاران را مهمترین اولویت خود بداند، در غیر این صورت حتی در صورت تشکیل نیز نفعی برای رسانه ها و اهالی آن نخواهد داشت.
با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد در رسانه های استان مشغول فعالیت هستند، طبیعی است که امکان شرکت همه در هیات موسس و یا هیات مدیره نیست واین امر نباید به دلیلی برای کارشکنی در راه تشکیل خانه مطبوعات تبدیل شود.
چنانکه در نشست اهالی رسانه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مطرح شد بالا رفتن آستانه تحمل از دیگر راه های بازکردن گره خانه مطبوعات است که در این راستا اهالی رسانه باید بیشتر از گذشته یکدیگر را تحمل کنند.
پرهیز از داوری های بدون سند و مدرک و به اصطلاح اتهام زنی در خصوص هیات موسس، کارکنان ارشاد و نیز بعدها هیات مدیره از دیگر راه های گشودن گره از کار خانه مطبوعات و نیز فراهم کردن زمینه فعالیت بهینه این نهاد صنفی است.
امید است تلاشهای دوره جدید گره تشکیل خانه مطبوعات استان را بگشاید تا زمینه باز شدن گره از مشکلات ریز و درشت رسانه و اهالی آن فراهم شود.
*رئیس ایرنا در استان مرکزی