- عصر مرکزی - http://asrmarkazi.ir -

ابوالفضل جنیدی مطرح کرد: با اعتماد به جوانان، می توانیم اراک را به خرمشهر کارآمدی و تحول تبدیل کنیم

 

با نگاهی به ۴۰سال عمر انقلاب و چه‌بسا شروع مبارزات حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در سال ۴۲ به نکته‌ای ظریف پی خواهیم برد که همانا مخاطب قرار دادن جوانان و نیروهای فعال و محرک جامعه در بطن مبارزات علیه طاغوت و سپس پیروزی انقلاب و دفاع مقدس می‌باشد، رویه‌ای که توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه ای نیز به وضوح دیده می‌شود.

خاصیت جوانی، که همانا آرمان‌خواهی، تحرّک، صداقت، ذکاوت و انگیزه‌ی رسیدن به پیروزی است، نه تنها همیشه مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده، بلکه به شایستگی هدایت شده تا در عرصه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

با نگاه موجود، جوانان تنها در فضای مجازی و شب انتخابات اعتبار دارند؛ تنها کسی که باور عمیق به حضور اجتماعی جوانان دارد، رهبرانقلاب است. واقعاً با کدامین برهان و استدلال می‌گویند که مسئولیت‌دهی به جوانان هزینه‌ساز است؟! حقیر که آرزو می‌کنم این «اشتیاق خدمت» باشد در وجود مدیران و نمایندگان پابه سن گذاشته، نه به قول شهید مظلوم بهشتی «شیفتگی قدرت»!

امروز بزرگترین خدمت، شجاعتِ پذیرفتنِ بازنشستگی و تحویل امور کشور به جوانان است و برخی به دنبال این هستند که مردم و جوانان را از جان‌مایه‌ی امید و توان و تلاش تهی کنند و البته این هدف به فضل الهی محقق نخواهد شد. در همین رابطه باید گفت که مشکل شهر ما، نگاه قبیله‌گرایانه در گروه‌ها و مدیران و تصمیم‌گیران است، ولی اگر بیاییم فرصت‌ها را به‌طور مساوی و با اولویت «جوانان جسور» تقسیم کنیم و کارها را به دست جوانان شایسته بدهیم، به‌دلیل صداقت و انگیزه‌ و شجاعت فراوان حتماً تحولی عظیم در مدیریت شهری اراک ایجاد خواهد شد.

باید همان‌گونه که جوانان جسوری همچون نبیری و آنجفی و … خرمشهرهای عزّت و افتخار آفریدند، با اطمینان به جوانان، اراک را به خرمشهر کارآمدی و تحول تبدیل کنیم. البته جوانان عزیز اراکی همیشه طلایه‌دار و خط‌شکن عرصه‌های تکلیف و عمل بوده‌اند و همچون دوران دفاع مقدس پیشتاز جهاد با گروه‌های تکفیری در جبهه‌های مختلف بلاد اسلامی هستند و هر روز یک کوچه از شهرمان پذیرای حجله‌های این شهداست که مایه‌ی افتخار شهر و رهبری هستند.

امروز در دوران انقلاب اسلامی هستیم؛ ما از امام و رهبری آموخته‌ایم که انقلاب اسلامی یعنی شکست کاخ‌های اشرافیت و نه اشغال آن.