- عصر مرکزی - http://asrmarkazi.ir -

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر: تریاک، هروئین و شیشه، بیشترین میزان موادمخدر مصرفی در استان مرکزی را به خود اختصاص داده اند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: سه ماده مخدر تریاک، هروئین و شیشه، بیشترین میزان موادمخدر مصرفی در استان مرکزی را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش خبرنگار مهر، نبی الله شاه محمدی پیش از ظهر شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: با توجه به پنج آسیب اجتماعی مهم کشور که اعتیاد هم یکی از آنها عنوان شده، در استان مرکزی بنا به دستور استاندار مرکزی مقرر شده از تمامی صاحبنظران و مسئولان کمک گرفته شود تا بتوانیم آمار ابتلا به اعتیاد را کاهش دهیم.

وی افزود: مساله مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود و تمامی دستگاه ها و کارشناسان و مردم باید در این زمینه فعالیت کنند و مقابله با این معضل اجتماعی تلاش و همت همگانی می طلبد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اشاره با اقدامات انجام شده در این حوزه در سطح استان گفت: در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹درصد کشفیات مواد مخدر در استان افزایش داشته و باز هم در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت مردم هستیم.

شاه محمدی تصریح کرد: طی نیمه نخست امسال چهار هزار و ۸۰۰کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف شده و بیشتر این کشفیات شامل ماده مخدر تریاک بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی خاطرنشان ساخت: بیشترین مواد مخدر مصرفی در استان مرکزی شامل تریاک، هروئین و شیشه است.

وی گفت: در حوزه دانش آموزی استان مرکزی به عنوان پایلوت کشور انتخاب شده و ۲۵۰ میلیون تومان در اختیار آموزش و پرورش برای انجام آموزش و فرهنگ سازی دانش آموزان و والدین آنها قرار گرفته و ۱۳۶ مربی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کردند که ۸۵هزار نفر تا پایان امسال تحت پوشش این آموزش ها قرار می گیرند.

شاه محمدی افزود: طبق قانون ده درصد بودجه فرهنگی شهرداری باید در حوزه ترویج مقابله و پیشگیری از اعتیاد صرف شود که در این زمینه نیازمند توجه بیشتری از سوی شهرداری اراک هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار داشت: خیرین نیز نقش مهمی در این حوزه دارند و موضوع مشارکت خیرین در حوزه پیشگیری و مقابله به ویژه در بخش اعتیاد زنان در دست پیگیری است و تلاش داریم این حضور خیرین گسترش یابد.

وی تصریح کرد: نقش خانواده ها در تداوم درمان و سالم ماندن افرادی که اعتیاد را ترک کرده اند بسیار موثر است و ما نیز در این زمینه، در حال برقراری ارتباط با سازمان های متولی اشتغال هستیم تا زمینه مشغول به کار شدن این افراد فراهم شود و احتمال رجوع دوباره آنها به مصرف مواد مخدر کاهش یابد.