- عصر مرکزی - http://asrmarkazi.ir -

مقدسی در گفتگو با عصر مرکزی: ۳ مدیر غیر بومی شرکت ماشین سازی اراک جا به جا شدند/ میزان درآمد دولت از استان مرکزی طی سال ۹۰ تا ۹۴، ۳۸۰ درصد افزایش داشته است/ بودجه عمرانی تنها یک دهم درصد افزایش پیدا کرده است

سید مهدی مقدسی در گفتگوی اختصاصی با عصر مرکزی گفت: مردم استان مرکزی در سال ۹۰ ، ۳۶۱ میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده اند. این رقم در سال ۹۴، به ۱۳۹۱ میلیارد تومان رسیده است. در واقع درآمد دولت از استان مرکزی بابت مالیات و غیره ۳۸۰ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که میزان اعتبارات عمرانی استان مرکزی تنها با افزایش یک دهم درصدی روبرو بوده است.

مقدسی ادامه داد: مدیران دستگاه های استانی باید بسیج بشوند تا بتوانند با جذب ردیف های ملی کمبود اعتبارات را جبران کنند. یکی از ملاک های های ارزیابی مدیران همین میزان توانیی در جذب ردیف های ملی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درباره وضعیت فعلی شرکت ماشین سازی اراک تصریح کرد: با توجه به حساسیت های به وجود آمده در یک ماه گذشته که ناشی از انتصابات افراد غیر بومی در این شرکت بود، اعتراضاتی در جامعه کاگری و شوراها به وجود آمد. بنده و دکتر کریمی تذکرات لازم را دادیم. خوشبختانه دیروز تعدای از اعضای هیات مدیره این شرکت با نمایندگان شورای کارگری جلساتی را داشتند.

وی ادامه داد: مدیران ماشین سازی باید تعهداتی که به کارگران داده اند را عملیاتی کنند. کارخانه ماشین سازی از این به بعد باید بیشتر به فکر رونق اقتصادی و پیشرفت در عرصه صنعت باشد که انشالله با کمک همه ی دوستان این کارخانه ی ریشه دار به دوران اوج خودش در عرصه صنعت بازگردد.

مقدسی در پایان بیان کرد: همچنین ۳ مدیر غیر بومی که اخیرا در شرکت منصوب شده بودند و باعث اعتراضاتی در بین کارگران شده بودند، امروز جا به جا شدند.