- عصر مرکزی - http://asrmarkazi.ir -

نماینده مردم شازند: با کدام ابزار آلاینده نبودن پتروشیمی شازند تایید شد؟/ اثرات مخرب آلایندگی این صنعت به چشم مشخص است/ این موضوع را با لاریجانی مطرح کرده ام

 

به گزارش عصر مرکزی علی ابراهمیی ایسنا، منطقه مرکزی، درخصوص اعتراض خود نسبت به خروج پتروشیمی شازند از لیست صنایع آلاینده اظهار کرد: اخیرا گزارشی از سوی محیط زیست منعکس شده که براساس آن پتروشیمی شازند از لیست صنایع آلاینده استان خارج شده است.

وی با بیان اینکه خروج این واحد صنعتی از لیست صنایع آلاینده به معنی معاف شدن از پرداخت عوارض آلایندگی است، گفت: گزارش محیط زیست مربوط به فعالیت سه ماهه این واحد صنعتی است درصورتی که آلودگی و آلایندگی این صنعت کاملا به چشم مشخص است و اثرات مخرب فعالیت آن را میتوان در منطقه دید.

ابراهیمی تصریح کرد: نتیجه این گزارش و اعتراض نسبت به این اقدام در قالب نامه به رئیس سازمان محیط زیست منعکس شده است، همچنین امروز نیز با ریاست مجلس صحبت شد تا این وضعیت مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی باید به لیست صنایع آلاینده باز گردد، گفت: اثرات این آلایندگی این صنایع به چشم مشخص است و نمی‌توان به راحتی صرفا به دو گزارش اکتفا کرد. آلایندگی که شواهد آن کاملا مشخص است نمی‌توان با بازرسی کنترل و گزارش دوره‌ای رد کرد.

نماینده مردم شازند افزود: فاکتورها و شاخصه‌های این صنایع لحظه به لحظه در حال تغییر است و انواع و اقسام آلودگی ها را در محیط متصاعد می‌کنند. جای سوال است که با کدام ابزار آلاینده نبودن پتروشیمی شازند تایید شد و قطعا از طریق مراجع و دستگاه‌های مرتبط این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.