آخرین بروز رسانی: ۰۳:۱۱:۱۷ - چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 April 18
كدخبر: 1597 تاريخ : 20 جولای 2016 - 20:21 چاپ این مطلب

فیلی: خط پروازی اراک به عتبات عالیات نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد/ استقبال از پروازهای عسلویه فراتر از انتظار ما بود

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: در تلاشیم خط پروازی اراک به عتبات عالیات در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری برسد.


فیلی: خط پروازی اراک به عتبات عالیات نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد/ استقبال از پروازهای عسلویه فراتر از انتظار ما بود

 

به گزارش عصر مرکزی عزیز فیلی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به اقدامات فرودگاه اراک اظهار داشت: در سال گذشته برای فعالیت‌های فرودگاه استان مرکزی واقع در شهر اراک سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام شده است همچنین این فرودگاه دارای فضایی ۴۰۰ هکتاری و تجهیزات فرودگاهی، خدمات ترمینال، ساختمان‌ها و سیستم اداری، خدمات تاکسی و راه‌های دسترسی به این مجموعه است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم بحث مه‌گرفتگی و فرسودگی باند پرواز و ترمیم آن را به مرحله اجرا برسانیم و برای این عمل نیازمند همکاری مسئولان و سرمایه‌گذاران هستیم.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات پروازی گفت: در امر پرواز کشور ما مشکلات بسیاری وجود دارد همچنین استان نیز دارای مشکلات خاصی بوده که نیازمند رسیدگی هستند یکی از عواملی که سبب بی‌رونق ساختن خطوط هوایی استان شده است.

فیلی ادامه داد: دارا بودن مسافتی کم با شهرستان تهران بوده و این امر مانع جذب مسافران خطوط هوایی می‌شود، همچنین فرودگاه اراک فاقد ناو پیشرفته بوده و این بحث سبب متوقف شدن عملیات‌های مورد نظر می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه پروازهای اراک ـ عسلویه به مرحله اجرائی رسید و پیشرفت این طرح فراتر از تصورات ما بوده و در یک هفته ۴پرواز رفت و ۴پرواز برگشت با ۹۵درصد اشغال فضای هواپیما انجام می‌شود و این نیازمند حمایت و اطلاع‌رسانی مناسب است.

معاون امورعمرانی استاندار مرکزی بااشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای فرودگاه اراک گفت: در تلاش هستیم که پرواز اراک به سمت عتبات‌عالیات از نیمه دوم امسال اجرایی شود.

وی افزود: همچنین با تلاشی که انجام شد برنامه پرواز اراک به مشهد نیز به مرحله اجرائی رسیده که البته پروازها به صورت چارتر بوده و پیش از تعطیلات عیدفطر با ظرفیت مسافری خوبی اقدام به پرواز کرده است.

فیلی خاطرنشان کرد: این درحالیست که پرواز عسلویه بااستقبال چشمگیری روبه‌روست و حتی مسافرانی از شهرها و استانهای اطراف برای استفاده از این خط پروازی به فرودگاه اراک مراجعه می‌کنند و تقریبا شاهد پرشدن و اشغال بیش از ۹۰ درصد صندلی هواپیماها هستیم.


  •